Android Development for Beginners How to Make an Android App 번역
Android Development for Beginners
How to Make an Android App
안드로이드 앱 만들기
What Will I Learn?
Projects 프로젝트들
You will create an educational app that teaches 5 new things to a user on a certain topic of your choice.
유저에게 당신이 정한 특정 토픽에 관해 5가지 새로운 것을 가르쳐주는 교육적인 앱을 만들게 될 것입니다.
Syllabus 실라버스 / 강의계획서
Lesson 1: Building layouts 첫번째 강의: 레이아웃 빌드하기
손으로 그린 앱 디자인을 핸드폰 화면상 구현(레이아웃?)해보세요. 이 레슨에서는 안드로이드 앱을 레이아웃하기 위해 쓰이는
XML 마크업 랭귀지를 배우게 됩니다. 당신은 "뷰"를 만들게 되는데, 이는 안드로이드 레이아웃의 가장 기본적인 빌딩 블럭으로,
텍스트와 이미지를 보여주게 됩니다. 그리고나서는 당신은 당신의 텍스트와 이미지를 이 스크린들 위에 배치하게 될거에요.
이 고도로 인터랙티브한 강의는 Udacity의 XML 비쥬얼라이저 내의 코딩 챌린지를 통해, 실습을 장려합니다.
Take your hand drawn app designs and lay them out on the phone screen.
In this lesson you’ll learn the XML markup language used to lay out Android applications.
You’ll create views, the basic building block of Android layouts, that display text and images.
Then you’ll position your text and images on these screens.
This highly interactive lesson encourages experimentation through coding challenges
in Udacity’s XML Visualizer.
Practice Set 1 첫번째 실습 세트
당신의 휴대폰을 위한 생일 카드 앱을 만들어보세요. 안드로이드 앱을 만들기위해 프로 개발자들이 사용하는 프로그램인
안드로이드 스튜디오 설치와 함께 시작합니다. 그후에는 당신의 컴퓨터에서 만들어진 간단한 앱을
당신의 핸드폰으로 보내게 될거에요. 그 과정에서 당신은생일 카드 앱을 만들때 첫번째 강의에서 배웠던 모든 컨셉들을
다루게 될 것이며, 당신의 가족과 친구들이 볼 수 있도록 핸드폰에 이를 설치할 수 있게 될겁니다.
Create a birthday card application for your phone. You’ll start by installing Android Studio,
a program used by professional developers to make Android applications.
You’ll then transfer a simple application you create from your computer to your phone.
Following that, you’ll take all the concepts you learned in Lesson 1 to build your birthday card app,
and install it on your phone for your friends and family to see.
Lesson 2: Making an App Interactive 두번째 강의: 인터랙티브한 앱 만들기
자바의 힘을 활용해 인터랙티브한 커피 주문 앱을 만들어보세요.
당신의 앱에 인터랙티브한 특성을 더해주는 Java 자바로 단순한 구문을 쓰는 것부터 시작합니다.
그후엔 이벤트를 트리거하기 위한 버튼을 넣게 될거에요.
마지막으로 프로그래밍의 기본적인 컨셉인 변수를 사용해, 주문된 모든 커피음료의 기록이 추적될 수 있도록 합니다.
Harness the power of Java to create an interactive coffee ordering app!
You’ll start by writing simple statements in Java that add interactivity to your app.
You’ll then incorporate buttons to trigger events. You’ll finally use a fundamental concept in programming,
a variable, to keep track of all the coffee drinks ordered.
Practice Set 2 두번째 실습 세트
농구 점수 트랙커를 하나 만들어서, 두번째 강의에서 배웠던 스킬들을 강화해보세요.
실습 세트의 초반부에서는 농구 점수 트랙커를 만들기 전에, 변수를 어떻게 쓰고 사용하는지 기초를 튼튼하게 닦게 됩니다.
Reinforce the skills learned in Lesson 2 by creating a basketball score tracker.
The first part of the practice set will solidify how to write and use variables before creating
your basketball score tracker app.
Lesson 3: Work with the Android Framework and Control Flow
세번째 강의: 안드로이드 프레임워크 및 컨트롤 플로우로 작업해보세요.
저스트 자바 커피 주문 앱을 완성시키기 위해, 안드로이드 프레임워크를 좀 더 깊이있게 공부해보세요.
무대 저편에서 안드로이드가 어떻게 작동하는지 좀 더 자세히 볼 수 있을거에요. 객체 지향 프로그래밍으로 가는
첫 발을 내디뎌보세요. 당신의 커피에 토핑을 올릴 수 있는 스킬과, 고객이 커피를 구매할 때의 자세한 주문 사항 역시
볼 수 있도록 하는 스킬을 얻게 됩니다.
Take a deeper dive into the Android Framework to complete the Just Java coffee ordering app!
You’ll see in more detail how Android works behind the scenes and take your first steps towards learning
Object Oriented Programming. You’ll add the ability to add toppings to your coffee, and show a detailed
order summary when the customer purchases a coffee.